Beogradski festival igre biće održan od 11. septembra do 8. novembra, po 17. put, na više lokacija u Beogradu i Novom Sadu.
Tokom celog leta smo radili i uložili mnogo energije da senzacije koje smo najavili stignu pred publiku, navela je Aja Jung direktorka ovog festivala, predstavljajući rekonstruisan program 17. Beogradskog festivala igre.
–Svaki nastup ugovarali smo ponovo i to nekoliko puta. Pre neki dan pozorišta u Srbiji su dobila „zeleno svetlo“ da se ponovo otvore i sasvim je izvesno da ćemo imati gde da igramo festivalske predstave i ponudimo publici novi razlog da se vrati u pozorište.
– Za učesnike smo dužni da obezbedimo duplo testiranje, a mnogima smo uspeli da pomognemo da izbegnu karantin po povratku iz Srbije. Nadamo se da ono što danas imamo kao program da će ostati i sutra, u danima koji dolaze.Vrene je teško, neizvesno, ali neko drugo vreme nemamo. Odlučili smo se za festival jer imamo sjajan program i verujem da onaj ko nije napisao tekst lako odustaje od štampanja knjige. Beogradski festival igre ima program i to je dovoljan razlog da se vratite u pozorište. Uspeli smo da ga rekonstruišemo, da vratimo 15 trupa ove 2020. i da učinimo poznatim program za 2021. godinu – rekla je Aja Jung.
-Želim da se zahvalim publici, onima koji su odlučili da zadrže karte za festival ali i svima onima koji su ih, u roku koji smo odredili, vratili.Sada je na nama da ohrabrimo publiku da se vrati u pozorište, da im kažemo da će biti bezbedno, sale provetrene, da će se na ulazu meriti temperatura, da će se nositi maske i da će biti obezbeđeno rastojanje. U septebru ćemo predstave igrati u Madlenijanumu, Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu, Beogradskom dramskom pozorištu i Narodnom pozorištu u Beogradu. Pozorište Atelje 212 morali smo da preskočimo u septembarskom terminu jer nam ova sala ne garantuje dovoljan kapacitet i bezbednost za publiku. Predstave koje su bile najavljivane u Ateljeu 212 sele se u Madlenijanum.
Sve kupljene karte važe. Publika treba da prati samo ime trupe i naziv predstave jer su sve druge informacije pogrešne.
BFI odlučio je da sve predstave uživo emituje na svojim društvenim mrežama, kako bi onima koji ne mogu da budu u pozorišnoj sali omogućili da vide deo pozorišne atmosfere.
Ljubitelji savremenog plesa na festivalu će, sudeći po programu, moći da vide kompanije i ansamble iz Španije, Francuske, Argentine, Belgije, Hrvatske, Italije, Brazila, Nemačke, Kanade, Izraela, Sjedinjenih Američkih Država i Srbije, najavila je direktorka BFI Aja Jung
Festival će biti otvoren 11. septembra nastupom madridskog “La Veronala” u Madlenijanumu sa “Pasionarijom” koreografa Markosa Moroa, a 15. septembra kompanija Ervea Kubija iz Kana izvešće njegovu koreografiju “Varvarske noći” u Madlenijanumu.
Trupa iz Buenos Airesa Un Poyo Rojo predstaviće se istoimenom koreografijom koju potpisuju Nikolas Pođi i Lučijano Roso 19. septembra u Beogradskom dramskom pozorištu, a dan kasnije u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu.
“Biće sve gore i gore, prijatelju” naziv je koreografije Lisbet Gruve koju će 21. septembra u BDP-u izvesti plesači “Voetvolka” iz Antverpena.
Balet riječkog Hrvatskog narodnog kazališta predstaviće se “Čipkom” u koreografiji Maše Kolar u Madlenijanumu 22. septembra, a dan kasnije i u SNP-u u Novom Sadu, dok će plesači beogradskog Baleta Narodnog pozorišta, dobitnici nagrade #verujusebe, u svojoj matičnoj kući 24. septembra otplesati “Jedan” po koreografiji Sanje Ninković.
Olivije Diboa, koji je rekao da će ako treba iz Pariza “i peške stići u Beograd”, dolazi sa svojom kompanijom da predstavi “Moje telo…” po njegovoj koreografiji 26. septembra u Madlenijanumu.
Scena Madlenijanuma rezervisana je 27. septembra za “Gracije” Silvije Gribaudi iz njene venecijanske kompanije, dok će 30. septembra na istom mestu nastupiti Alesandro Šjaroni sa svojom koreografijom „Avgust“.
Nastupi na BFI biće nastavljeni 2. novembra takođe u Madlenijanumu, gde će kompanija Lie Rodrigez izvesti “Furiju” po njenoj koreografiji.
Džez balet iz Montreala na istom mestu 5. novembra predstaviće se izvođenjem “Igraj sa mnom”, prema koreografiji Andonisa Fonjadakisa, Anabel Lopez Očoe i Ihsana Rastima.
Kompanija 111 iz Tuluza dolazi 6. novembra sa “Pepelom” Šantale Šivalingpape, dok je za 7. novembar odigrana “Fuga” kompanije Inbal Pinto iz Tel Aviva po njenoj koreografiji.
Izvor: MediaSfera
Foto: Duško Vukić
Foto/Cover: Promo/FB page