ponedeljak, 18 oktobar

Raskrikavanje: Pet dnevnih novina u 2020. objavile 1.172 lažnih vesti na naslovnicama

Raskrikavanje: Pet dnevnih novina u 2020. objavile 1.172 lažnih vesti na naslovnicama

Prema analizi portala Raskrikavanje, najdominantniji u proizvodnji laži je Srpski telegraf, sa čak 403 vesti na naslovnicama koje su u prošloj godini bile ili skroz izmišljene ili nisu imale nikakve dokaze za tvrdnje u njima.

Pet dnevnih listova – Kurir, Alo, Informer, Srpski telegraf i Večernje novosti su prošle godine samo na naslovnim stranicama objavili ukupno 1.172 lažne, neutemeljene i manipulativne vesti, piše portal Raskrikavanje.

Tabloid Alo je imao 225 takvih vesti na naslovnicima, a Informer nešto manje – 212.

Na naslovnicama Večernjih novosti Raskrikavanje je pronašlo 169 lažnih, neutemeljenih i manipulativanih vesti, a u Kuriru svega šest manje (163).

Dnevne novine čije je naslovnice Raskrikavanje analiziralo bile su izuzetne naklonjene predsedniku Srbije i Srpske napredne stranke, Aleksandru Vučiću. Predstavljen je gotovo bez izuzetka uvek u pozitivnom kontekstu, a našao se na naslovnicama Kurira najmanje 143 puta, Večernjih novosti 111 puta, Alo-a 101, Srpskog telegrafa 92, a Informera 86 puta.

Očekivano, glavni negativac novina bio je Dragan Đilas, predsednik Stanke slobode i pravde. Zanimljivo je da je Informer Đilasa stavio na naslovnu više puta nego Vučića – čak 89. Skoro uvek u negativnom kontekstu, Đilas se na naslovnoj Kurira našao najmanje 56 puta, Srpskog telegrafa 54, Alo-a 53, a Večernjih novosti osam puta.

U ovu analizu su ušle sve one vesti koje su proverom utvrđene ili da su čista laž, ili da su neutemeljene tojest bez ikakvih argumenata za tvrdnje, pristrasne ili na neki drugi način manipulativne. Iz Raskrikavanja navode da nisu analizirali vesti iz sporta i šoubiznisa.

Izvor: Raskrikavanje.rs

Foto:_Cenzolovka/Screenshot

Komentari

Vaša e-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *